آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
سرخط خبرها

فروش ۷۸ میلیون دلاری افتتاحیه «ناپلئون» | گیشه‌های جهان در تسخیر حماسه تاریخی ریدلی اسکات

  • کد خبر: ۱۹۶۹۱۹
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
فروش ۷۸ میلیون دلاری افتتاحیه «ناپلئون» | گیشه‌های جهان در تسخیر حماسه تاریخی ریدلی اسکات
«ناپلئون» حماسه تاریخی ریدلی اسکات، ۷۸ میلیون دلار در گیشه‌های جهانی فروش داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ناپلئون» با بازی خواکین فینیکس در نقش فرمانروای فرانسوی به فروش ۷۸.۸ میلیون دلاری در روز‌های افتتاحیه خود دست یافت. ۴۶.۳ میلیون دلار از این مبلغ از فروش در بازار‌های بین‌المللی به دست آمد. این فیلم در پنج روز اول اکرانش ۳۳.۱ میلیون دلار هم در آمریکا فروخت و پس از پیش‌درآمد «بازی‌های گرسنگی» یعنی «تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» جایگاه دوم را از آن خود کرد.

«تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» ۲۶.۲ میلیون دلار در باکس آفیس بین‌المللی فروش کرد و مجموع فروش آخر هفته‌اش را به ۶۸.۸ میلیون دلار رساند. این فیلم که با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری با بازی ریچل زگلر و تام بلیت ساخته شده و در مجموع ۱۹۷.۲ میلیون دلار در سطح جهان فروخته است.

«ناپلئون» که نقد‌های متفاوتی از تماشاگران دریافت کرده با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و با وجود فتح گیشه‌های جهان در روز‌های افتتاحیه، هنوز برای اینکه بتواند از نظر مالی به عنوان یک فیلم برنده شناخته شود، فاصله دارد. اما اپل که از این فیلم حمایت کرد و سونی پیکچرز را برای پخش آن در سینما استخدام کرد، چندان نگران سود و زیان فیلم‌هایش نیست. اولین فیلم بزرگ این کمپانی، حماسه ۲۰۰ میلیون دلاری مارتین اسکورسیزی یعنی «قاتلان ماه کامل» است که این شرکت امیدوار است وقت عرضه نهایی آن در اپل تی‌وی‌پلاس بتواند از نظر مالی هم موفق شود. فعلاً این فیلم‌ها در فصل جوایز سینمایی می‌توانند با کسب جوایز، سروصدای لازم را ایجاد کنند. اپل این استراتژی را سال ۲۰۲۴ با «آرژیل» متیو وان بار دیگر به محک آزمایش می‌گذارد.

بر مبنای آمار سونی، «ناپلئون» در گیشه‌های بین‌المللی، ۲ برابر افتتاحیه «قاتلان ماه کامل» و فیلم قبلی اسکات «خانه گوچی» فروخته است. بزرگترین بازار این فیلم بریتانیا بود که تماشاگران ۶.۶ میلیون دلار در طول ۵ روز برای آن پرداخت کردند و پس از آن فرانسه با وجود نقد‌های تند منتقدان این کشور، با فروش ۵.۶ میلیون دلاری از آن استقبال کرد. آلمان با فروش ۳.۴ میلیون دلاری، ایتالیا با ۳.۱ میلیون دلار و مکزیک با ۲.۹ میلیون دلار دیگر بازار‌های بزرگ بین‌المللی این فیلم بودند. این فیلم هنوز در چین، ژاپن و کره جنوبی روی پرده نرفته است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->